12 November 2011

Negara Islam Moden BALDATUN THOIYYIBATUN

BALDATUN THOIYYIBATUN adalah sebuah Negara Islam Moden yang belum lagi pernah wujud setelah runtuhnya kerajaan Islam terakhir iaitu Kerajaan Islam Uthmaniah di Turki pada tahun 1914M dalam Perang Dunia Pertama. Selepas itu seluruh dunia Islam ditadbir di bawah Tamadun Barat Yahudi yang berpegang kepada falsafah sekularisme dan materialisme.

Negara Islam Moden ini akan memansuhkan semua sistem barbarian Yahudi yang menindas dan menganiaya masyarakat dunia sehingga manusia tidak dapat lagi membezakan antara kebaikan dengan keburukan, antara keadilan dengan kezaliman dan antara kebenaran dengan kesesatan. Dunia telah menjadi tersangat keliru dan bercelaru bila sistem hidup dikuasai Yahudi sehingga masyarakat dunia menjadi pemburu-pemburu kesesatan, kezaliman dan kemungkaran.

Di bawah sistem Yahudi yang mengurus sekian lama, darjat kemanusiaan telah menjadi sedemikian rendah dan hina sehingga kepada paras terlebih rendah daripada haiwan! Seandainya anda tidak dapat memahami keyataan ini – paras kehinaan yang lebih rendah daripada paras kehaiwanan – anda, kami khuatiri, maafkan kami; mungkin telah hilang martabat keinsanan!

Dan demi sesungguhnya dunia sekarang telah dihuni oleh haiwan! Seandainya anda tidak melihat haiwan dan kehaiwanan…maafkanlah kami sekali lagi, anda sebenarnya telah kehilangan kemanusiaan!

Fikirkanlah apa sahaja bentuk kebahagian zahir dan batin yang tidak berdasarkan nafsu yang rendah; tetapi berdasarkan petunjuk al Quran dan Sunnah RasulNya saw di atas paras kemanusiaan anda; demikianlah yang bakal dihidangkan oleh BALDATUN THOIYYIBATUN seperti yang digambarkan oleh Nabi saw:

Hadis riwayat Ibnu Masud ra : Rasulullah saw telah bersabda:` Sekiranya tidak tinggal lagi pada dunia ini kecuali satu malam sahaja, nescaya malam itu diperpanjangkan oleh Allah sehingga seorang lelaki dari ahli rumahku berkuasa. Namanya serupa dengan namaku dan nama bapanya serupa dengan nama bapaku. Ia akan memenuhinya (memerintah) dengan keadilan seperti telah dipenuhi (diperintah) orang dengan kezaliman. Dan ia akan membahagi-bahagikan harta dengan sama. Allah akan menjadikan perasaan kaya dalam hati umat ini. Maka ia akan berada selama tujuh atau sembilan tahun, kemudian daripada itu tidak ada lagi kesenangan di dalam kehidupan sesudah Mahdi itu – Manusia Di Langit dan Di Bumi hal: 227.

Akan tetapi Negara Islam Moden ini tidak dapat dibentuk untuk masyarakat manusia di planet bumi ini kerana dihalang oleh iblis dan syaitan.Mereka memperalatkan manusia untuk menegakkan sistem kesyaitanan dan seburuk-buruk manusia yang diperalatkan ialah manusia yang bernama Yahudi. Yahudi adalah syaitan manusia yang memperalatkan pula semua bangsa manusia yang bersekongkol bersamanya melalui ideologi serta sistem hidupnya.

Merekalah pada hakikatnya terdiri dari syaitan dan bala tenteranya.

BALDATUN THOIYYIBATUN adalah negara yang berpaksikan tamadun kerohanian dengan menjadikan tamadun kebendaan sebagai alat untuk mendapat bahagia di dunia dan di akhirat, berbeza dengan negara sekular sekarang yang berkiblatkan kepada dunia dan tamadun kebendaan.Tamadun Kerohanian ialah menjadikan seluruh kerjabuat dan aktiviti hidup kerana Allah dan untuk Allah.Allah dan RasulNya dicintai lantas Nabi Muhammad saw menjadi model ikutan teragung kerana Baginda saw lah yang menterjemahkan kehidupan Islam yang syumul.Gaya hidup Baginda saw tersembunyi dalam kehidupan ahli sufi yang mengamalkan Tasauf dan inilah gaya hidup yang menjadi amalan ulama-ulama tebilang di seluruh Alam Melayu pada kurun yang lalu tetapi telah dipinggirkan oleh hebatnya asakan tamadun materialisme dan sekularisme.

Tamadun Kerohanian akan meneruskan visi dan misi Nabi-Nabi dan Rasul-Rasul yang diutus untuk menghadapkan hati manusia kepada akhirat; bertentangan dengan syaitan yang dijadikan untuk memalingkan hati kepada dunia dan menjadi hambanya.

BALDATUN THOIYYIBATUN tidak merombak apa yang telah sedia baik dan betul dalam sistem sekarang kerana pada hakikatnya apa saja yang baik dan betul adalah dari Islam walaupun berada di Barat atau pun di Timur pada mana-mana bangsa dan budaya kerana semua kebaikan adalah bersumber dari Allah Zat Yang Maha Sempurna, yang kebaikanNya telah dianugerahkan kepada semua umat manusia sejak dari Nabi Adam as. BALDATUN TOIYYIBATUN hanya memansuhkan apa-apa yang buruk dan salah serta najis dan munkar di sisiNya kepada apa yang lebih baik dan betul di sisiNya.

Blog KANZUN MAHFIYYAN dalam tulisan-tulisan seterusnya akan memaparkan beberapa prinsip keadilan, keindahan dan kesyumulan Islam di bawah kerajaan Islam BALDATUN THOIYYIBATUN menurut persepsi dan pandangan Pelita Di Dalam Kaca (PDDK). Bagaimanapun apa yang baik, yang benar-benar betul dan yang sebenarnya bakal terjadi, adalah apa yang ada di sisiNya yang hanya Imam Mahadi sahajalah yang menterjemahkannya bila tiba waktunya.

Walau bagaimanapun PDDK telah menterjemahkan Malaysia sebagai sebuah Negara Islam Moden pada tahun 2020 berdasarkan novel BALDATUN THOIYYIBATUN yang telah berada di pasaran sejak April 2011 dan disiarkan juga secara bersiri melalui blog ini.Silalah ikuti....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan