26 Jun 2009


(Artikel 8)
Masih Berimankah Anda?

Di manakah lagi sisa iman anda, di manakah lagi saki baki agama anda, di manakah lagi pegangan jiwa anda, kalau jiwa anda, kalau minda anda telah sarat dengan sekularisme, kapitalisme, materialisme, liberalisme, nasionalisme dan kaum-kerabatnya; sementara tingkah laku anda pula, perangai anda, akhlak dan moral anda berasaskan falsafah moral Barat - Egoisme, Utilitarianisme, Eksistensialisme dan Prinsip Kewajipan? Di manakah? Di manakah cara hidup al Quran yang diterjemahkan oleh Nabi Muhammad saw? Firman Allah Taala:
‘Sesungguhnya telah ada pada Rasulullah itu suri teladan yang baik bagimu; bagi orang-orang yang mengharap Allah dan kedatangan Hari Kiamat dan dia banyak menyebut Allah (Al Ahzab:21)

Di manakah iman anda kepada Nabi Muhammad saw, dimanakah keesahan Syahadat Rasul anda, kalau Nabi Muhammad saw tidak dijadikan teladan. Anda berikrar di bibir mengakui `Nabi Muhammad Pesuruh Allah’ dengan maksud anda mengiktiraf ajaran yang dibawa Baginda saw adalah dari Allah, dan anda mengakui di bibir anda untuk mematuhi ajaran yang dibawa dan dicontohkannya. Tiba-tiba anda memungkiri janji. Lain di bibir, lain di hati! Anda mengambil ajaran dari Barat dan Yahudi! Anda mengambil sistem hidup Yahudi! Anda ambil, anda tiru, ada amalkan dan kemudiannya, anda memperjuang dan mempertahankannya dalam sistem hidup peribadi, keluarga, masyarakat dan negara anda! Apa ertinya? Inilah hipokrat! Dalam istilah yang lebih pedih, inilah munafik!

Wahai Bangsa Melayu ku, ingatkanlah satu peristiwa pada zaman Rasulullah saw apabila sesuatu yang asing di sisi Islam tetapi nampak mempesonakan:
Dari Jabir ra. Dari Nabi saw (mengenai peristiwa) ketika Umar datang mengadap Baginda saw Lalu berkata:”Ya Rasulullah. Kami ada mendengar cerita-cerita dan nasihat pengajaran yang menarik hati dari orang-orang Yahudi, maka bagaimana fikiran tuan bolehkah kami menulis sebahagian daripadanya?”
Mendengar yang demikian Nabi saw Bersabda:
“Adakah kamu merasa ragu-ragu dan serba salah (dalam ajaran agama kamu) sebagaimana kaum Yahudi dan Nasrani telah ragu-ragu dan meraba-raba (dalam ajaran agama mereka)? Demi sesungguhnya! Aku telah membawa kepada kamu Agama Islam dengan keadaannya yang jelas nyata dan bersih suci. (dari sebarang syirik dan penyelewengan) dan kalaulah Nabi Musa masih hidup lagi (sudah tentu) tidak ada jalan lain baginya selain menurutku
” – Mastika Hadis Jilid 1 hal. 47.

Inilah larangan apabila berkaitan dengan Yahudi dan juga Nasrani kerana Allah telah memberikan larangan yang khusus kepada kedua-dua kaum yang muktamad bakal dilaknat ini. Kenapa? Kerana Yahudi teramat bahaya bagi umat Islam. Firman Allah Taala.
‘Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikut agama mereka’ – Al-Baqarah: 120.

Sebahagian besar Ahli Kitab menginginkan agar mereka dapat mengembalikan kamu kepada kekafiran setelah kamu beriman kerana dengki yang (timbul) dari diri mereka sendiri setelah nyata bagi mereka kebenaraan’ (Al Baqarah:109)

Kedengkian mereka adalah kerana Nabi akhir zaman yang mereka nantikan perutusannya, tidak datangnya dari bangsa Yahudi, sebaliknya dilahirkan dari bangsa Arab Quraisy. Mereka tahu bahawa bangsa Arab bakal menjadi bangsa terkemuka kerana akan dipimpin oleh Nabi akhir zaman yang maklumatnya telah ribuan tahun diterangkan melalui wahyu kepada para Nabi dan Rasul terdahulu termasuk dalam Kitab Taurat dan Injil yang ada di tangan kaum Yahudi.

Namun umat Islam termasuk Bangsa Melayu ku,sejak sekian lama ternyata tidak mengendahkan larangan Allah. Sabda Penghulu Junjungan saw:
‘Kamu akan mengikut jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka’. Sahabat bertanya:”Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang engkau maksudkan?”. Nabi saw menjawab:”Siapa lagi kalau bukan mereka!”

Larangan Allah ialah kepada bangsa Yahudi. Kenapa bangsa Yahudi? Firman Allah seterusnya bagi bangsa yang terkutuk ini.

‘Dan mereka berkata:”Sekali-kali tidak akan masuk syurga kecuali orang-orang Yahudi dan Nasrani”. Demikianlah angan-angan mereka yang kosong belaka. Katakanlah:”Tunjukkanlah bukti kebenaran jika kamu adalah orang-orang yang benar’(Al Baqarah:111)

‘Katakanlah: Jika kamu (Yahudi menganggap bahawa) kampung akhirat (syurga) itu khusus untukmu di sisi Allah, bukan untuk orang lain, maka inginkanlah kematian, jika kamu memang benar’.
‘Dan sekali-kali mereka tidak akan menginginkan kematian itu selama-lamanya kerana kesalahan-kesalahan yang telah diperbuat oleh tangan mereka. Dan Allah Maha Mengetahui siapa orang-orang yang aniaya’
‘Dan sungguh kamu akan mendapati mereka seloba-loba manusia kepada kehidupan (dunia) bahkan (lebih loba) dari orang-orang musyrik. Masing-masing mereka ingin agar diberi umur seribu tahun, pada hal umur panjang itu sekali-kali tidak akan menjauhkannya dari siksa’
(Al Baqarah:94-96)

Dan apabila Barat sudah diresapi oleh pengaruh Yahudi, dan apabila ideologi Yahudi sudah menjadi ideologi Barat, bangsa Barat juga merbahaya kepada kehidupan beragama Bangsa Melayu. Dalam zaman apabila sistem Yahudi sudah memonopoli kehidupan dunia, apabila sistem hidup Yahudi dan ideologinya telah meresapi minda dan jiwa semua bangsa-bangsa di dunia ini, semua bangsa-bangsa berkenaan adalah merbahaya bagi jiwa agama dan minda Bangsa Melayu. Justru pada era 1990an apabila Malaysia melaksanakan Dasar Pandang ke Timur, sebenarnya Malaysia yang telah berada di dalam lorong yang salah, tetap memilih lorong yang juga salah. Penolehan ini adalah gambaran betapa keterpesonaan kepada tamadun materialisme dan sekularisme telah sampai ke kemuncaknya. Bangsa Melayu sebenarnya tidak usah menoleh ke mana-mana kerana kiblat umat Islam hanya satu iaitu al Quran dan as Sunnah. Jadi tolehlah kepada pusaka agung itu kerana demikianlah pesanan Nabi Penghulu Junjungan saw:
`Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah Al Quran dan Sunnahku”

Pada zaman sebelum kebangkitan Barat Yahudi, larangan mempelajari serba-serbi kemajuan dunia tidak dinyatakan dengan tegas oleh Rasulullah saw bahkan dianjurkan selagi tidak bercanggah dengan Sunnah Allah dan RasulNya.Dan negara China ditunjukkan dengan tegas oleh Rasulullah saw.
’Tuntutah ilmu walaupun sampai ke negeri China’

Kenapa negeri China? Ini adalah kerana ada rahsia besar di sana dan kami dari blog ini telah menujukkan bahawa ajaran Taoisme dalam konsep `The Three Pure Ones’, konsep `yin dan yang’, ’konsep wu wei’ dan lain-lain adalah di antara konsep-konsep yang sangat utama dalam Tasauf Islam kerana inilah inti ajaran Tauhid sehingga menyebabkan bangsa Cina menjadi sebuah bangsa yang tidak dibinasakan dan tetap hebat sehingga ke hari ini. Inti inilah yang mesti digali semula oleh Bangsa Melayu pada era kebangkitan ini.

Orang-orang Melayu sesungguhnya perlu keluar segera dari belenggu Yahudi yang penuh berdosa ini. Bahawa sesungguhnya dosa manusia ada dua – dosa zahir dan dosa batin. Dosa zahir ialah dosa melalui kesalahan amal zahir yang dilakukan oleh anggota tujuh – mata, telinga, mulut dan lidah, kaki, tangan, perut dan kemaluan. Dosa batin adalah sifat kekejian dan kekotoran di dalam jiwa – di dalam hati. Dosa hati adalah dari kesombongan, kedengkian, ria, ujub, penipuan, hasad dan iri hati, khianat, iktikad batil, bisikan setan tentang sifat-sifat Allah Taala dan khayalan salah pada yang demikian, dan sebagainya – semuanya itu adalah mengenai apa yang tersembunyi bersarang di lubuk hati, dan sesungguhnya berat di sisi Allah Taala. Apabila kejahatan hati dizahirkan melalui tingkahlaku anggota yang tujuh maka manusia telah melakukan perbuatan yang keji.
.
Dosa ialah kekejian dan apa-apa jua yang keji dan kekejian adalah najis dari segi maknawi. Oleh itu dosa adalah najis. Setiap barang bernajis adalah hina dan keji, lalu membatalkan amal. Najis zahir membatalkan amal. Maka demikianlah juga najis batin membatalkan amal. Sebesar-besar najis ialah syirik. Firman Allah Taala:
”Sesungguhnya orang-orang yang musyrik itu adalah najis” (At Taubah: 9:28)

Demikian juga orang-orang munafik.Firman Allah Taala:
”Maka berpalinglah dari mereka (munafik), kerana sesungguhnya mereka itu adalah najis” (At Taubah:9:95)

Justru amalan kebajikan orang-orang musyrik tidak diterima oleh Allah Taala. Demikian juga amalan orang-orang munafik, kerana musyrik dan munafik adalah najis. Syirik ada dua iaitu samada syirik akbar (jali) atau syirik asghar. Syirik asghar (khafi) ialah ujub, ria, takbur, sombong, meninggi diri dan lain-lain yang juga dikategorikan sebagai najis batin.Bagaimana pula dengan zalim, fasik, dayus, kufur, durhaka dan sebagainya, tidakkah ini juga najis? Bagaimana pula dengan ideologi-ideologi Yahudi?
.
Semua yang tersebut adalah najis batin yang menjadi kotoran menyebabkan jatuh sirik dan munafik. Allah Taala berfirman:
“dan sesunguhnya merugilah orang yang mengotorinya” (Asy Syams: 9-10)

Inilah kekotoran, najis dan dosa. Jika bersarang di lubuk hati dan diterjemahkan dalam kehidupan harian, lalu masih adakah sisa iman di hati? Hanya sezarah iman dapat menyelamatkan orang-orang yang berdosa dan bernajis iaitu setelah 7,000 tahun berendam di dalam lembah neraka. Inilah akibat apabila kembali kepada Allah dengan jiwa yang kotor dan bernajis.

Kotor jiwa ialah apabila jiwa didiami oleh sifat-sifat yang kotor dan kekotoran ini akan ikut serta bersama jiwa apabila jiwa tersebut meninggalkan tubuh. Jiwa yang kotor melahirkan sifat-sifat dan perilaku yang kotor. Maka kekotoranlah yang bermaharajalela di permukaan bumi ini oleh kekotoran dan kekejian jiwa manusia, oleh sistem dan ideologi Yahudi yang dilaksanaan di seluruh permukaan muka bumi ini, yang kami telah soroti di sepanjang siri esei KEBANGKITAN MELAYU AKHIR ZAMAN melalui blog ini.

Justru umat Melayu jika MAHU BANGKIT dan MENJADI KAFILAH AKHIR ZAMAN mesti menyucikan jiwa dan bila jiwa suci bersinarlah iman dan terzahirkan amal yang soleh.

Firman Allah:`Hai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin (ikutan dan teladan)…..Barangsiapa di antara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka’ (Al Maidah:51)

Semoga bangsa Melayu bertaubat nasuha dari keinginan untuk `termasuk golongan mereka’ iaitu menjadikan Yahudi dan Nasrani kepimpinan dalam mengurus bangsa dan negara sejak 52 tahun yang lampau. Inilah jalan kembali ke pangkal jalan – jalan yang lurus – yang dipinta pada setiap kali membaca Al-Fatehah di dalam solat.
`Tunjukkanlah kami jalan yang lurus’ – al Fatehah:6.

Imam Ghazali ra menerangkan ada empat martabat kesucian:
Tingkat Pertama: mensucikan zahir dari segala hadas, kotoran dan benda yang menjijikkan.
Tingkat Kedua: mensucikan anggota badan dari segala perbuatan jahat dan berdosa
Tingkat Ketiga: mensucikan hati dari segala pekerti yang tercela dan sifat-sifat rendah yang terkutuk
Tingkat Keempat: mensucikan sir (rahsia/batin) dari sesuatu selain dari Allah Taala –(Ihya Jld.1 hal.450)

Kesucian pada martabat ketiga adalah syarat untuk mendapat kemenangan pada waktu yang akan tiba, dan mempusakai kembali permukaan bumi ini. Suci zahir ialah sempurnanya Islam Zahir dan suci batin ialah sempurnanya Islam Batin. Kotor zahir ertinya mengengkari Rukun Islam lalu hidup penuh dengan budaya maksiat dan kehaiwanan. Kotor batin ialah minda dan jiwa yang tidak diisi dengan iman, tauhid dan makrifat kerana penuh dengan kekejian najis dari budaya kesyaitanan, syirik, munafik, fasik, kufur dan beraneka jenis syirik khafi – ujub, ria, takbur, sombong, meninggi diri dan sebagaiya termasuklah juga kekejian ideologi dalam sistem hidup tajaan Yahudi Zionis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan