23 Ogos 2011

4. Bolehkah Kerajaan Islam BALDATUN THOIYYIBATUN
Dibentuk Tanpa Melalui Pilihanraya?

Dalam konteks Malaysia, dalam suasana negara aman damai sejak sekian lama, memanglah hampir mustahil melaksanakan sistem pemerintahan Islam tanpa melalui plihanraya.

Untuk menegakkan sistem Islam, jalan yang disediakan oleh sistem Yahudi dalam Perlembagaan Malaysia yang diamalkan oleh UMNO ialah melalui pilihanraya. Maka kalau hukum menegakkan negara Islam bagi melaksanakan sistem Islam adalah wajib, dan satu-satunya jalan yang ada ialah dengan menyertai pilihanraya, bererti menyertai pilihan raya adalah wajib. Jika pilihanraya memerlukan umat Islam menubuhkan parti poltik, supaya pilihanraya dapat disertai sama, maka parti politik Islam wajib ditubuhkan. Apabila parti Islam telah ditubuhkan, semua umat Islam yang bercita-cita mahu menegakkan sistem Islam, wajib menjadi ahlinya dan dengan demikian haram menganggotai parti-parti lain yang tidak bermatlamatkan Islam. Inilah jalan yang lurus dalam berpolitik.

Darul Arqam sebelum ini memilih jalan yang lain yang bukan melalui demokrasi pilihanraya untuk menegakan sistem Islam. Arqam bermegah untuk merebut hati, bukan merebut kerusi, tapi akhirnya gagal merebut hati pemimpin Mulkan Jabbariyyan, dan bila Allahyarham Ustaz Ashaari Muhammad cuba mengacah merebut kerusi Perdana Menteri pada suatu ketika dahulu, Arqam dan Ashaari lantas dianggap mengancam keselamatan negara. Ashaari terpaksa lari bersembunyi ke Thailand dan akhirnya Arqam diharamkan dan Ustaz Ashaari Muhammad di ISAkan.

Kini Hizbut Tahrir pula bagaikan mengikut trek yang terbukti gagal. Kedua-dua golongan ini bersangkaan, UMNO atau Barisan Nasional akan menyerahkan kuasa kepada mereka untuk menubuhkan Sistem Khilafah. Inilah angan-angan! Inilah khayalan! Maafkanlah saya berkata begitu.
Analoginya, kalau mahu menuju ke Putrajaya, logiknya mestilah melalui jalanraya yang telah disediakan. Ironiknya kenapa Arqam dulunya, dan kini Hizbut Tahrir tidak mahu mengikut jalan yang telah tersedia? Kenapa berusaha menempuh jalan lain atau cuba membina jalanraya lain, lalu merayau ke dalam hutan, menongkah bukit, meredah lembah dan paya sedangkan jalan ke Putrajaya telah tersedia? Tidakkah itu sia-sia dan membuang masa? Kenapa mengikut jalan lain yang tidak ketahuan sedangkan itulah satu-satunya jalan yang telah disediakan walaupun ia dibina oleh musuh! Perangilah musuh di jalan itu! Buat apa lari?

Tidakkah perdayaan namanya? Perdayaan kerana fatwa Hisbut Tahrir haram menyertai demokrasi walhal PAS bukan menganut dan berjuang mempertahankan demokrasi seperti UMNO. PAS menginjaki lebuh demokrasi dalam perjalanan ke Putrajaya untuk melaksanakan negara Islam kerana inilah lebuh kuasa bagi memberikan kuasa kepada Islam setelah penjajah Inggeris mencabulnya. Apa yang haram dalam kaedah ini kerana walaupun berada dalam medan demokrasi tetapi perjuangan adalah dengan jiwa dan akhlak yang baik dan matlamat Islamik yang mulia?

Yang jelas Hizbut Tahrir telah berjaya mensabotaj perjangan PAS dengan melarikan sebilangan umat Islam untuk tidak menyertai pilihanraya dan ini secara tidak langsung memberi kredit kepada UMNO untuk terus berkuasa melaksanakan ideologi Yahudi.Demikianlah kuasa perdayaan! Mungkin ini menjadi isu di Yaumil Mahsyar nanti.

Bahawa sesungguhnya kalau semua umat Islam bersatu dan bergerak bersama PAS, kerja PAS lebih senang kerana hanya akan menghadapi musuh yang sama dan nantinya apabila mencapai kemenangan sama-samalah bermuafakat melaksanakan Islam.Tapi PAS menjadi letih kerana menghadapi serangan dari kumpulan yang sepatutnya menjadi rakan! Demikianlah yang terjadi pada zaman kegemilangan Darul Arqam dahulu yang seolah-olah PAS musuh yang utama!

Maafkan saya, sesungguhnya iblis memang mempunyai muslihat dan tipu helah yang licik.Mereka sedaya mungkin akan mengusahakan perpecahan, sengketa dan perbalahan. Kepada golongan yang agak rendah ilmunya, ada strateginya.Kepada orang berilmu ada juga strateginya.Kepada ahli ibadah ada strateginya.Kepada ahli Tasauf lain pula strateginya.

Sunnah dakwah Rasulullah saw sebenarnya telah berada pada fasa akhir dan bukan mengikut fasa-fasa era dakwah seperti tafsiran Hizbut Tahrir.ISLAM TELAH LENGKAP SEMPURNA dan semua orang Melayu telah beragama Islam dan oleh kerana itu tidak ada fasa-fasa lagi.Tidak ada fasa dakwah sembunyi-sembunyi dan takut-takut.Ini bumi umat Islam! Fasa wajib menegakkan negara Islam BALDATUN THOIYYIBATUN di negara ini telah lama tiba iaitu, sebaik-baik sahaja negara bebas dari cengkaman imperialisme 1957.

1 ulasan: