18 Ogos 2011

3. Wajibkah Menubuhkan Sistem Pemerintahan Islam BALDATUN THOIYYIBATUN?

Jawapannya adalah wajib. Nabi Muhammad saw telah menubuhkan negara Islam Madinah apabila telah memiliki kekuatan dan pengikut yang ramai.Malaysia telah memiliki penganut Islam yang ramai tetapi masih mengekalkan negara sekular.Ini memberi impak kepada keimanan dan akidah kepada segologan orang-orang Melayu iaitu UMNO.

Apakah masih sempurna iman dan akidah apabila kewajipan menubuhkan negara Islam masih diabaikan? Apakh merupakan satu perlanggaran sunnah Nabi saw apabila UMNO diberi kekuasan memerintah tetapi masih tidak memenuhi kewajipan mematuhi sunnah Nabi saw?

Apabila menubuhkan negara Islam adalah wajib hukumnya maka berdosalah sesiapa jua orang-orang Islam yang berkuasa tetapi tidak menubuhkannya. Berdosalah juga sesiapa jua yang merelakannya.Golongan ini bertambah dosanya apabila mempertahankan pula negara sekular yang ideologinya bercanggah dengan Islam.

Pada tahap sekarang, pilihanraya mungkin merupakan jalan yang masih selamat bagi melaksanakan sistem Islam; atau mungkin juga bukan lagi jalan yang selamat. Walau apa pun jua keadaannya, tugas umat Islam sekarang adalah untuk menamatkan semua sistem Yahudi di Tanah Melayu dan menggantikannya dengan Sistem Islam. Inilah kewajipan umat Islam. Kewajipan ini terpikul di atas bahu semua umat Islam yang mengucap dua kalimah syahadah. Bila dikatakan wajib ertinya tidak ada alasan untuk mengelak darinya kerana kalau mengelak juga ertinya enggan dan engkar kepada Allah dan RasulNya. Bila enggan dan engkar ertinya durhaka kepada Allah dan RasulNya dan dikhuatiri terbatallah kalimah syahadah.

Sistem Islam wajib ditegakkan dalam pemerentahan negara sebagaimana wajibnya menegakkan sistem Islam dalam kehidupan individu dan bekeluarga. Sebagaimana setiap diri individu dan keluarga wajib beramal dengan ajaran Islam, maka demikianlah wajibnya umat Islam menegakkan sistem Islam supaya negara ditadbir mengikut ajaran Al Quran dan Sunnah Rasulullah saw.
Sistem Islam wajib ditegakkan bukan sahaja di Malaysia bahkan di seluruh dunia bagi menggantikan sistem Yahudi Zionis. Dunia perlu ditadbir secara Islam kerana Kerajaan Allah Taala wajib ditegakkan dalam kehidupan manusia dan dunia!

Oleh itu orang Islam wajib berusaha dengan segala hikmah untuk menegakkan sistem pemerintahan Islam. Kalau Islam boleh ditegakkan melalui sistem demokrasi dan pilihanraya, maka umat Islam wajib terlibat dalam proses demokrasi dan pilihanraya. Sebaliknya kalau sistem Islam tidak lagi dapat ditegakkan melalui demokrasi dan pilihanraya, umat Islam wajib menamatkan sistem yang menghalangnya.

Yang jelas demokrasi membuka ruang kepada umat Islam untuk menegakkan negara Islam.Justru menyertai demokrasi untuk menegakkan negara Islam adalah WAJIB


Tiada ulasan:

Catat Ulasan