27 September 2011

10. Pilihanraya Adalah Peperangan?

Pada hakikatnya pilihanraya adalah suatu peperangan iaitu peperangan dalam aman. Dalam keadaan aman dan dikawal oleh peraturan dan undang-undang, perbezaan pendapat, pandangan, halatuju dan matlamat biasanya akan dirungkaikan secara lisan dan hujah. Apabila perbezaan pendapat dibincangkan dalam keadaan emosi yang terkawal dan secara profesional, biasanya jalan keluar adalah teratur dan terkawal.

Tetapi andaikata perbezaan pendapat berlangsung dalam suasana penghujahan yang penuh emosional, tegang dan keras; lebih-lebih lagi dalam keadaan menegak benang basah dan enggan menerima kebenaran, bisa sahaja akan terjadi sengketa, perbalahan, permusuhan dan akhirnya pergaduhan dan seterusnya peperangan.

Parti-parti politik yang berjuang untuk Islam seperti PAS wujud di seluruh dunia Islam dan mereka sama-sama berjuang secara aman dalam proses pilihanraya untuk menghakis sistem Yahudi yang menindas dunia Islam. Dalam suasana aman berbagai-bagai tuduhan diemparkan oleh Yahudi, Barat dan Amerika.Mereka – terutama ulama dituduh golongan yang menggunakan agama untuk politik dan kepentingan diri, mereka dituduh membawa perpecahan ummah, mencampur-adukkan agama dengan politik, mereka membawa ajaran sesat, mereka mahu memundurkan umat dan berbagai-bagai tuduhan lagi. Pejuang-pejuang Islam baik di medan demokrasi atau di medan tempur adalah ekstremis dan pelampau agama pada anggapan mereka, rangkaian al Qaeda, Rangkaian Osama bin Laden dan sebagainya. Golongan Islam dilabelkan dengan berbagai-bagai tuduhan seolah-olah mereka adalah kumpulan orang yang tidak bertamadun, barbarian, Khawarij, Wahabi, Syiah dan sebagainya.

Bacalah sirah Rasulullah saw betapa sunnah adalah tidak berubah. Rasulullah saw ditentang, ditindas, dipencilkan bahkan diusahakan untuk dibunuh setelah dilabelkan dengan berbagai-bagai label yang buruk. Inilah sunnah dalam menegakkan kebenaran.Yang menegakkan kebenaran akan ditentang secara ekstrim oleh musuh-musuh Islam!

Isu inilah yang menyalakan api sehingga memungkinkan keadaan yang kadang-kadang tidak terkawal sewaktu kempen pilihanraya kerana pada hakikatnya dan demi sesungguhnya,pilihanraya adalah peperangan! Peperangan antara golongan yang haq dengan yang batil, antara parti Allah dengan parti syaitan dan antara pendukung Sunnah Allah dan RasulNya saw dengan pendukung ideologi Barat Yahudi di medan perang fisabilillah dengan menggunakan pedang-pedang pensel di kertas-kertas undi berlambangkan bulan purnama, dacing, bulan sabit dan roket.

.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan