08 April 2016

REVOLUSI SENYAP.





Senarai Kandungan.

Salam Pembuka Kata

BAHAGIAN 1: APA DAN MENGAPA REVOLUSI SENYAP

1.      Senario Politik Malaysia
2.    Perbandingan Negara Sekular Dengan BTWG
3.   Majlis Keadilan DiRaja (MKD)
4.   Majlis Birokrasi
5.     Dasar-Dasar Inovasi
6.   Pelan Tindakan: Dari Teori Kepada Realiti
7.     Keindahan Negara Islam Moden

BAHAGIAN2 : RENCAH DAN RAMUAN MENYALAKAN API REVOLUSI SENYAP

8.  Umat Muhammad
9. Tauhid Yang Empat
10.  Ilmu
11.  Engkau Pendusta
12.  Bagaimana Akan Engkau Kenal Kebenaran
13.  Mana Mungkin
14.  Hamba Tetap Yakin dan Percaya
15.  Namanya Muhammad
16.  Debat Di Perantauan
17.  Mutiara Terindah Di Lautan Dalam
18.  Bicara Rahsia Sang Ahli Fikir Tertua
19.  Misteri Naga Mas
20.  Hinduisme Agama Tauhid Terawal?
21.  Gautama Buddha Seorang Nabi?
22.  Wahdatul Wujud: Inti Tauhid ASWJ Yang Wajib Difahami
23.  Yang Menjadi Sufi
24.  Menanti Kibaran Bendera Agung




Aku Hadiahkan Ilham Ini
Buat Sekalian Rakyat Malaysia
Yang Inginkan Perpaduan
Yang Mencintai Keadilan
Yang Mahukan Kebahagiaan

Aku Bukanlah Mengharapkan Apa-Apa
Bukanlah Aku Berkehendakkan Apa-Apa
Kerana Apa-Apa Yang Aku Harapkan
Kerana Apa-Apa Yang Aku Kehendakkan
Bukanlah Apa-Apa
Selain Wajah Islam Bersinar Purnama.

Bukanlah Apa-Apa Yang Aku Harapkan
Bukanlah Apa-Apa Yang Aku Kehendakkan
Kerana Tuhan Tidak Mengharapkan Apa-Apa
Kerana Tuhan Tidak Berkehendakkan Apa-Apa
Selain Keikhlasan Menjadi Hamba-Nya
Selain Ketulusan Menghadap Kepada-Nya

AMIN.


Penerbit : PUSTAKA KANZUN MAHFIYYAN,  Kuantan.
Judul : REVOLUSI SENYAP
Penulis : KAMALUDIN ENDOL
ISBN 978-967-10294-6-6
Harga : RM20.00 (termasuk pos)
E-mail: pustakakanzunmahfiyyan@gmail.com
Hp/SMS/Whatsapp: 0139098135

Tiada ulasan:

Catat Ulasan